Wij zijn op zoek naar een Erfgoedconsulent (0,6 – 0,8 fte)!

Wij zijn op zoek naar een erfgoedconsulent met een passie voor geschiedenis en erfgoed die Bureau LGOG komt versterken. Het Bureau verzorgt de bedrijfsvoering voor het Genootschap. Daarnaast ondersteunt het Bureau het Hoofdbestuur bij het benaderen en binden van nieuwe doelgroepen, bij samenwerking met verwante erfgoedorganisaties en bij het verbinden van de diverse geledingen in het Genootschap.

Je bent verantwoordelijk voor o.a. communicatie, educatie, informatie en administratie. We verwachten daarnaast dat je met ons mee wil denken over het continu verbeteren van onze dienstverlening.

Waarmee ga je aan de slag?

  • Het uitvoeren van de communicatie vanuit het LGOG op basis van een communicatiekalender via alle voorkomende (social) media voor een optimale zichtbaarheid van het Genootschap;
  • het aanspreekpunt zijn voor mensen in- en extern voor informatie over cultureel erfgoed of waar deze informatie te vinden is;
  • het verzorgen van educatie en documentatie over cultureel erfgoed voor diverse groepen op verzoek;
  • het participeren in diverse provinciale erfgoedprojecten met verwante organisaties;
  • het vertegenwoordigen van het Genootschap in diverse platforms;
  • een rol spelen in het efficiënt functioneren van het Genootschap door vrijwilligers te verbinden en te ondersteunen;
  • zorg dragen voor de gerelateerde (niet financiële) administratie binnen het Genootschap;
  • ambassadeur zijn van het Genootschap bij erfgoed evenementen;
  • alle voorkomende werkzaamheden binnen het Bureau LGOG.

Wil je in de voetsporen kunnen treden van je voorganger, dan:

  • Kun je zelfstandig werken en weet je van aanpakken;
  • durf je nieuwe initiatieven voor te stellen;
  • ben je accuraat en kun je planmatig werken;
  • sta je stevig in je schoenen;
  • ben je communicatief en sociaal vaardig;
  • ben je flexibel in werkinhoud en werktijden;
  • ben je gepassioneerd over geschiedenis en erfgoed;
  • beschik je over een gezonde dosis humor en relativeringsvermogen;
  • beschik je over een relevante opleiding of relevante werkervaring (minimaal HBO niveau).

Bijzonderheden

Werken binnen een vereniging betekent ook regelmatig aanwezigheid bij activiteiten buiten kantooruren. Aangezien het een deeltijdfunctie betreft, wordt in goed overleg flexibiliteit verwacht bij de invulling van de arbeidstijd.

Wat bieden wij?

Een arbeidsovereenkomst voor 1 jaar, die bij goed functioneren kan worden omgezet naar een dienstverband voor onbepaalde tijd.

Het Genootschap volgt de loonschalen van de Provincie Limburg en de pensioenregeling van het ABP. Inschaling vindt plaats op basis van leeftijd en ervaring tot een maximum van schaal 8.

Procedure

Er worden twee gespreksrondes gehouden. De eerste ronde is op donderdag 15 september.

Het is de bedoeling dat de functie z.s.m. wordt vervuld.

Reacties kunnen t/m 26 augustus 2022 digitaal worden gestuurd naar info@lgog.nl onder vermelding van ‘personeelsvertrouwelijk’. Vragen over de vacature kunnen ook naar info@lgog.nl .

Uitnodigingen voor de tweede gespreksronde worden z.s.m. en in overleg met de opgeroepen kandidaten vastgesteld.

Lees hier de volledige vacature tekst.


Vorige nieuwsitem | Volgende nieuwsitem